Uživatel:
Heslo:
Nový uživatel
Ztráta hesla?
https://givt.cz/RAOSset.php?organizationId=571

Škola

Školní guláš aneb líbí se mi náš učitel. Jak ho získat?
Školní trable jsme si každý minimálně jednou zažil. Učení, testy, známky, kolektiv - rozhodně toho není málo a někdy to člověku pěkně zamotá hlavu. Ve škole trávíme většinu času z týdne a tvoří pro nás tedy dost podstatnou část našeho života a identity. Musíme se naučit fungovat v kolektivu spolužáku, tedy našich vrstevníků a k tomu ještě vycházet dobře s učiteli, tak abychom si zbytečně nepřidělávali problémy. Učitel je pro nás, jako studenty, dost klíčová osoba a někdy dá práci naučit se s učiteli správně komunikovat a pochopit, jak přesně pracovat, aby byl s našimi výkony spokojený. Jako jinde v životě, nám někteří učitelé jsou více sympatičtí a někteří méně.

Co ale dělat, když se naše sympatie ke konkrétnímu učiteli přelijí v něco víc? Má smysl se snažit ho nějak oslovit a pokusit se ho získat? Jeví se to jako dost lákavá představa, učitel je pro nás autorita a může být velice okouzlující, tím spíš když je třeba mladý, zábavný, máme rádi jeho předmět a chová se k nám kamarádsky. Co tedy s tím?

Je pravda, že i učitelé mohou chovat k někomu větší sympatie než k někomu jinému, to je pro lidi přirozené. S někým si člověk sedne více a s někým méně.

Je ale fakt, že tady musí být člověk velice opatrný a je potřeba si jasně uvědomit, že učitel je ve škole v práci a tu práci se snaží dělat, jak nejlépe umí. Jeho práce má jasná pravidla a jedno z nich vylučuje jakýkoliv romantický vztah se studenty. Porušení tohoto pravidla by vedlo k vyhazovu a mohlo by být i dost přísně potrestáno. Klidně můžeme mít pocit, že se učiteli také líbíme, ale v tomto případě to opravdu chce zachovat chladnou hlavu a vidět věci tak, jak jsou. Pro učitele je více než nebezpečné navazovat se studenty nějaký bližší vztah a je tedy daleko lepší si to nebrat osobně a jasně vnímat svoji pozici. Někdy se člověk rychle poblázní a je dost těžké opustit myšlenku, zvláště, když učitele vídáme pravidelně, ale časem se to určitě srovná. Často pomůže, když se člověk zaměří více na své vrstevníky a jasně si uvědomí, že učitel je na jiné úrovni a že vztah učitele a studenta je pouze profesionální. Někdy to chvíli trvá a trochu to bolí a člověka často láká to, co nemůže mít, ale tady je opravdu lepší si to v sobě jasně nastavit a zbytečně se nevystavovat zklamání nebo problémům. Není ale potřeba věšet hlavu! S učitelem můžeme pořád dobře vycházet, brát od něj vědomosti a nechat se inspirovat. Je akorát potřeba jasně znát svoji pozici a místo, abychom z toho, místo guláše v hlavě, měli co nejvíc a nabilo nás to na cestu životem.
- terka -
http://www.poradna-lasky.cz/cs/registrace/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Registrace
http://www.poradna-lasky.cz/cs/napoveda/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Nápověda
http://www.poradna-lasky.cz/cs/vseobecne-podminky/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Všeobecné podmínky
http://www.poradna-lasky.cz/cs/ochrana-osobnich-udaju/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Ochrana osobních údajů
http://www.poradna-lasky.cz/cs/podporte-nas/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Podpořte nás
http://www.poradna-lasky.cz/cs/caste-dotazy/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Časté dotazy
http://www.poradna-lasky.cz/cs/zaslani-dotazu/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Zaslat dotaz
http://www.poradna-lasky.cz/cs/nase-odpovedi/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Naše odpovědi
http://www.poradna-lasky.cz/cs/rekni-to/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Řekni to!
http://www.poradna-lasky.cz/cs/komunikace-na-internetu/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Komunikace na internetu
http://www.poradna-lasky.cz/cs/kontakty-na-odborniky/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Kontakty na odborníky
http://www.poradna-lasky.cz/cs/testy/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Testy
http://www.poradna-lasky.cz/cs/ankety/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Ankety
http://www.poradna-lasky.cz/cs/soutez/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Soutěž
http://www.poradna-lasky.cz/cs/profily/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Profily
http://www.poradna-lasky.cz/cs/seznamka/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Seznamka
http://www.poradna-lasky.cz/cs/laska-v-literature/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Láska v literatuře
http://www.poradna-lasky.cz/cs/pribehy/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Příběhy
http://www.poradna-lasky.cz/cs/basnicky/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Básničky
http://www.poradna-lasky.cz/cs/citaty/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Citáty
http://www.poradna-lasky.cz/cs/prislovi/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Přísloví
http://www.poradna-lasky.cz/cs/blbinky/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Blbinky
http://www.poradna-lasky.cz/cs/o-poradne-lasky/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::O Poradně lásky
http://www.poradna-lasky.cz/cs/poradna-v-cislech/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Poradna v číslech
http://www.poradna-lasky.cz/cs/kodex-poradce/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Kodex poradce
http://www.poradna-lasky.cz/cs/cordatum-praha/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Cordatum Praha
http://www.poradna-lasky.cz/cs/nasi-dobrovolnici/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Naši dobrovolníci
http://www.poradna-lasky.cz/cs/sponzori/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Sponzoři
http://www.poradna-lasky.cz/cs/spratelene-weby/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Spřátelené weby
http://www.poradna-lasky.cz/cs/napsali-o-nas/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Napsali o nás
http://www.poradna-lasky.cz/cs/kontakty/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Kontakty
http://www.poradna-lasky.cz/cs/kniha-hostu/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Kniha hostů
http://www.poradna-lasky.cz/cs/tiskove-zpravy/?context_12345ContextId=66230d7717bb66.45901491::Tiskové zprávy