Uživatel:
Heslo:
Nový uživatel
Ztráta hesla?
https://givt.cz/RAOSset.php?organizationId=571

Komunikace na internetu

#12 Reklama na sítích
Během sledování oblíbených influencerů na youtube, instagramu, facebooku nebo jiných sociálních sítích se často setkáváme s tím, že nám naši oblíbenci představují různé produkty a nadšeně rozebírají, jak jsou s nimi spokojení. Pokud jde o oblečení, vidíme na profesionálních fotkách, jak jim to sluší, to samé co se týče make-upu nebo jiné kosmetiky, po jejich použití mají nádhernou pleť či vlasy, což dokazují dokonalé fotky nebo videa. Pokud jde o služby, vidíme influencery, jak si užívají kopec zábavy na festivalech, v super hotelech, řídí nová hybridní auta, jedí přenádherně naaranžované jídlo v restauracích a kavárnách. Leckdy dokonce víme jaký prací prášek používají, aby udrželi své oblečení stále v tom nejlepším stavu, úplně jako nové, což opět dennodenně dokazují ve svých příspěvcích. Jejich životy jsou tak dokonalé, achjo. Kéž bych se měl taky takhle báječně… Možná ale můžu ten influencerský životní styl alespoň trochu ochutnat.

Třeba doslova tak, že zajdu do kavárny, kterou jsem viděl na instagramu a dám si ty nejlepší vejce benedikt. Třeba tam dokonce ten svůj idol i potkám! Můžu si pořídit nový foťák, který tuhle někdo doporučoval, to pak půjdou ty fotky jedna radost a třeba se mi taky podaří prorazit jako influencer. Když budu používat stejnou kosmetiku, budu mít stejně super vlasy a zářivou pleť, až se za mnou všichni budou otáčet. A tenhle kousek, ten prostě letošní zimu nesmí v mém šatníku chybět! A hlavně ho vyprat v tom správném pracím prostředku!

Samozřejmě, málokdo přemýšlí hned tolik extrémně a chce napodobit všechno, co jeho idol na internetu prezentuje. Mnoho firem si však už dávno uvědomilo, jakou moc ovlivňovat, nebo řekněme raději inspirovat druhé, influenceři ve skutečnosti mají. Když někoho dlouhodobě sleduješ, protože se ti líbí jeho tvorba, často začneš mít dříve nebo později tak trochu pocit, že ho znáš. Každý den po troškách nakukuješ do jeho soukromí, umí tě rozesmát, pravděpodobně souhlasíš s jeho názory, často se ti bude líbit i to, jak vypadá nebo jak se obléká. Influencer se stává takovým “kamarádem”, ke kterému vzhlížíš. Když ti pak něco doporučí, nemáš důvod mu nevěřit, že by s danou věcí ve skutečnosti nebyl spokojený. A když je dobrá pro něj, proč ne pro tebe!

Není nic špatného na tom se vzájemně ovlivňovat a inspirovat. Podobný proces se neodehrává jenom na internetu, když ti někdo z tvých známých něco doporučí, snadno si na to vzpomeneš ve chvíli, kdy to budeš potřebovat. Nebo si to budeš chtít pořídit jen tak pro radost. Problém však může spočívat v tom, že influencera osobně neznáš a důvěra, kterou v něj vkládáš, není postavená na reálných základech. Stojí pouze na sympatiích, na dojmu, který v tobě určitá osoba vyvolává tím, jak se na internetu prezentuje. A jak už víme, ne všechno, co o sobě lidi na internetu prozradí, je nutně pravda.

Mnoho známých blogerů, vlogerů, instagramerů atp. začalo v poslední době reklamu označovat heslem “spolupráce”. Pokud toto označení použijí, znamená to, že od dané firmy dostali za propagaci produktu či služby zaplaceno nebo od nich získali jinou odměnu ve formě produktů či služeb (tzv. barterová spolupráce). Je jistě mnoho vlivných lidí, kteří spolupracují pouze s firmami, které mají skutečně rádi a jejich propagace jim dává smysl. Pak jsou tu tací, které více než šíření toho, za čím si skutečně stojí, zajímají peníze a za přiměřenou finanční odměnu by propagovali téměř cokoliv.

Ať už k tomu ten či onen influencer přistupuje jakkoliv, nikdy nezapomeň na to, že se pořád jedná o REKLAMU. Influenceři tvoří nádherný obsah, fotografie, videa a články, mají na to talent a je to často i jejich práce, jsou v tom tedy profesionálové. Ukázat cokoliv v tom nejlepším světle pro ně není žádný oříšek. Jestli ale právě tobě určitá věc změní život, udělá tě krásnějším, štíhlejším, šťastnějším, pobaví tě nebo ti bude chutnat… na to ti už nikdo záruku nedá. Pokud se ti zalíbí něco, co tvůj oblíbenec na sociálních sítích prezentuje, neběhej hned bezhlavě do obchodu. Za prvé pořádně popřemýšlej nad tím, jestli danou věc opravdu potřebuješ. Není nic špatného na tom si občas udělat radost, ale shromažďovat věci v přesvědčení, že v našem životě něco změní a přiblíží nás tomu, co vidíme na sociálních sítích, tak to nikdy nebude fungovat. Jakmile euforie z nejnovějšího nákupu pomine, vlastně si uvědomíme, že potřebujeme ještě tohle a tamto, abychom byli se svým životem a ve své vlastní kůži spokojenější. Pokud usoudíš, že ti určitý produkt opravdu udělá radost a chceš ho, poohlédni se ještě po zkušenosti jiných lidí. Často jde o věci, které můžeš pořídit online a většina obchodů nabízí možnost shlédnout recenze od lidí, kteří si určitý produkt zakoupili. I když svému influencerovi bezmezně důvěřuješ a myslíš si, že netvoří reklamu pouze pro peníze, to, že něco vyhovuje jemu nemusí ještě znamenat, že je to vhodné pro všechny, tedy konkrétně i pro tebe. Podívej se nejdřív, jakou mají se zbožím zkušenost další lidé, ať si můžeš udělat skutečně celistvý obrázek. Nech se inspirovat, ale nezapomeň při tom používat vlastní rozum!
https://www.poradna-lasky.cz/cs/registrace::Registrace
https://www.poradna-lasky.cz/cs/napoveda::Nápověda
https://www.poradna-lasky.cz/cs/vseobecne-podminky::Všeobecné podmínky
https://www.poradna-lasky.cz/cs/ochrana-osobnich-udaju::Ochrana osobních údajů
https://www.poradna-lasky.cz/cs/podporte-nas::Podpořte nás
https://www.poradna-lasky.cz/cs/caste-dotazy::Časté dotazy
https://www.poradna-lasky.cz/cs/zaslani-dotazu::Zaslat dotaz
https://www.poradna-lasky.cz/cs/nase-odpovedi::Naše odpovědi
https://www.poradna-lasky.cz/cs/rekni-to::Řekni to!
https://www.poradna-lasky.cz/cs/komunikace-na-internetu::Komunikace na internetu
https://www.poradna-lasky.cz/cs/kontakty-na-odborniky::Kontakty na odborníky
https://www.poradna-lasky.cz/cs/testy::Testy
https://www.poradna-lasky.cz/cs/ankety::Ankety
https://www.poradna-lasky.cz/cs/soutez::Soutěž
https://www.poradna-lasky.cz/cs/profily::Profily
https://www.poradna-lasky.cz/cs/seznamka::Seznamka
https://www.poradna-lasky.cz/cs/bazar::Bazar
https://www.poradna-lasky.cz/cs/hledarna::Hledárna
https://www.poradna-lasky.cz/cs/laska-v-literature::Láska v literatuře
https://www.poradna-lasky.cz/cs/pribehy::Příběhy
https://www.poradna-lasky.cz/cs/basnicky::Básničky
https://www.poradna-lasky.cz/cs/citaty::Citáty
https://www.poradna-lasky.cz/cs/prislovi::Přísloví
https://www.poradna-lasky.cz/cs/blbinky::Blbinky
https://www.poradna-lasky.cz/cs/o-poradne-lasky::O Poradně lásky
https://www.poradna-lasky.cz/cs/poradna-v-cislech::Poradna v číslech
https://www.poradna-lasky.cz/cs/kodex-poradce::Kodex poradce
https://www.poradna-lasky.cz/cs/cordatum-praha::Cordatum Praha
https://www.poradna-lasky.cz/cs/nasi-dobrovolnici::Naši dobrovolníci
https://www.poradna-lasky.cz/cs/sponzori::Sponzoři
https://www.poradna-lasky.cz/cs/spratelene-weby::Spřátelené weby
https://www.poradna-lasky.cz/cs/napsali-o-nas::Napsali o nás
https://www.poradna-lasky.cz/cs/kontakty::Kontakty
https://www.poradna-lasky.cz/cs/kniha-hostu::Kniha hostů
https://www.poradna-lasky.cz/cs/tiskove-zpravy::Tiskové zprávy